Biohakings ienāk Lavijā!

Biohakings ienāk Lavijā!

Jau vairākus gadus Biohacking ir tēma, kas pavada manu ikdienu un dzīvesveidu. Kādreiz neaizvadīju ne dienu, nenoklausoties kādu Biohakera interviju vai radio epizodi (podcast). Šie cilvēki runā par vienu – kā uzlabot sevi. Tā kā šis temats, kā kļūt par savu labāko versiju, varētu būt virsraksts manai dzīvei kopš 14 gadu vecuma, biohakings būtībā ir tas, ko esmu praktizējusi vēl pirms zināju, ka tam ir īpašs termins. Ko tad īsti tas nozīmē un kādu filozofiju un metodes tas sevī apvieno, uzzināsi šajā rakstā.

10 veidi, kā palielināt dopamīna līmeni smadzenēs bez zālēm

10 veidi, kā palielināt dopamīna līmeni smadzenēs bez zālēm

“Dopamīns ir neiromediators (neurotransmitter), kas palīdz kontrolēt smadzeņu gandarījuma/apbalvojuma un baudas centrus.  Tāpat dopamīns palīdz regulēt kustību un emocionālās reakcijas, uzvedību un uztveri, kā arī veicina ne tikai spēju redzēt savus sasniegumus, bet arī darbības uzsākšanu, lai virzītos uz tiem.” –PsychologyToday

Tievēt pēc mēness fāzēm

Tievēt pēc mēness fāzēm

Pašos pirmsākumos, kad sāku eksperimentēt ar savu uzturu, es ne vien sāku sekot līdzi dalītā uztura pamatprincipiem (sīkāk izklāstīts grāmatā “Topi Vesels”), bet arī ievērot atslodzes dienas un ēšanas principus, vadoties pēc mēness fāzēm. Visi mani eksperimenti toreiz vainagojās panākumiem- es ne vien zaudēju liekus 10kg, bet arī mana kopējā pašsajūta, gremošanas darbība un enerģija ievērojami uzlabojās. Šajā rakstā par to, kā ēst dažādās mēness fāzēs.

Kas slēpjas aiz gribasspēka?

Kas slēpjas aiz gribasspēka?

Pretēji vispārpieņemtajiem uzskatiem, gribasspēks nav dabiska rakstura iezīme, ar ko cilvēks piedzimst vai nepiedzimst. Tā drīzāk ir sarežģīta prāta – ķermeņa reakcija, ko būtiski var ietekmēt stress, miega trūkums un uzturs, un to var stiprināt ar zināmām ikdienas praksēm. Stenfordas veselības psiholoģe Ph.D. Kelly McGonigal ir apskatījusi gribasspēka zinātnisko pusi un pētījumus šajā sakarā. Zemāk lasi dažas no viņas pārdomām.

Streiko vēders? Padomi gremošanas uzlabošanai!

Streiko vēders? Padomi gremošanas uzlabošanai!

“Tu esi tas, ko Tu ēd..” – tā ir tikai viena puse monētas. “Tu esi tas, ko Tu asimilē” – ir otra puse, un iespējams pat svarīgāka, taču viena otru neizslēdz. Gremošanas trakta veselībai pēdējā laikā tiek pievērsta īpaši liela uzmanība, ne velti- tā iespējams ietekmē jebkuras orgānu sistēmas veselību un ķermeņa veselību kopumā. To zināja arī medicīnas Tēvs hipokrāts, Galens, Avicenna, Hanemans, Kneips un citi, žēl, ka tagad ārsti to atklāj no jauna kā lielu brīnumu. Gremošanas kvalitātei ir ļoti liela nozīme veselības uzturēšanā, to paturot prātā un parūpējoties par sava vēdera labsajūtu iespējams novērst daudz lieku veselības problēmu.