Tievēt pēc mēness fāzēm


Pašos pirmsākumos, kad sāku eksperimentēt ar savu uzturu, es ne vien sāku sekot līdzi dalītā uztura pamatprincipiem (sīkāk izklāstīts grāmatā “Topi Vesels”), bet arī ievērot atslodzes dienas un ēšanas principus, vadoties pēc mēness fāzēm. Visi mani eksperimenti toreiz vainagojās panākumiem- es ne vien zaudēju liekus 10kg, bet arī mana kopējā pašsajūta, gremošanas darbība un enerģija ievērojami uzlabojās. Šajā rakstā par to, kā ēst dažādās mēness fāzēs.

Ne visi cilvēki jūt mēness ietekmi uz savu pašsajūtu, apetīti vai svaru, taču daži, tajā skaitā arī es pati, šo ietekmi jūt ļoti izteikti. Šādiem cilvēkiem noteikti ir ieteicams eksperimentēt ar savu uzturu, sekojot mēness fāzēm un piekopjot attiecīgas atslodzes dienas fāzēm mainoties. Kas ir ļoti nozīmīgi – lunārajai terapijai nav nekādu blakusefektu!

 

Tava-pasaule.lv piedāvā daudz labu, skaidrojošu rakstu par un ap mēness fāzēm. Ieskaties šeit!

 

 

Lunārās diētas pamatprincipi

 

Mēness ritmi ietekmē daudzus procesus dabā. Tie ietekmē arī to, cik ātri un intensīvi organisms asimilē vai, gluži otrādi, izvada barību. Tālāk par katru no fāzēm – kam pievērst uzmanību.

 

Jaunmēness laikā no organisma ļoti aktīvi izdalās kaitīgās vielas un notiek attīrīšanās procesi. Šis laiks ir lieliski piemērots gavēšanai un augļu diētai, kā arī ieteicams patērēt daudz šķidruma – vislabāk tīru ūdeni un zāļu tējas, taču no alkohola ieteicams atturēties. Jaunmēness periodā ieteicams ēst vieglu pārtiku, izvairīties no trekniem, smagiem un grūti pārstrādājamiem ēdieniem. Ieteicams arī izvairīties no pārmērīgas sāls un cukura lietošanas. Šajā laikā ieteicams ēst mazāk nekā parasti, maltīti beidzot vēl pirms ir remdēts izsalkums (kamēr vēl nedaudz gribās ēst).

 

Pēdējo reizi jāēd stundu vai divas agrāk nekā parasti, bet ne vēlāk kā 18.00. Tikai atceries - jauna mēness laikā ļoti grūti ir paciest to, ka vakaros netiek ēsts, tāpēc, lai 22.00 vakarā nav jāvirina ledusskapis, vakariņas ēd apzināti un lēnām! :)

 

Jauns mēness veicina visus organismu nostiprinošus pasākumus, tāpat arī šis ir lielisks laiks, lai atbrīvotos no kaitīgiem ieradumiem un uzsāktu diētu vai dzīvesveida maiņu – būs lielāka iespēja, ka jaunie ieradumi “iesakņosies” ilgtermiņā.

 

Augošā mēnesī organisms kā tāds sūklis uzsūc un uzkrāj visu, kas tam tiek sniegts, tāpēc ieteicams ēst mazāk kā parasti, turklāt īpašu uzmanību pievēršot produktu kvalitātei. Šajā laikā var pastiprināti uzkrāties liekais svars, tāpēc augošā mēnesī būtu vēlams ēst vieglāku ēdienu, mazākas porcijas un apstāties, līdz vēl nedaudz gribas ēst. Šajā laikā ir īpaši kaitīgi pārēsties, diemžēl apetīte var būt visgrūtāk remdējama. Šī fāze ik mēnesi pārbauda pašdisciplīnu un gribasspēku, jo ir krietni jānopūlas, lai noturētu sevi uz izvēlētā ceļa un roka nestieptos pie cepumu pakas. Ieteicams neaizrauties arī ar alkoholu.

 

 

Pilnmēness laikā organisms sevišķi aktīvi uzņem barības vielas, izsalkuma sajūta šajās dienās izpaužas visai pamatīgi, tāpēc šajā periodā daudziem cilvēkiem ir tendence pieņemties svarā. Arī šajā fāzē ieteicams ēst nedaudz mazāk, atteikties no neveselīgiem, trekniem, grūti sagremojamiem ēdieniem, bet pēc sešiem vakarā vispār atturēties no barības uzņemšanas. Paši drosmīgākie var arī ievērot gavēšanas dienas, kā arī mono diētas, kurās, piemēram, tiek ēsti tikai augļi vai dārzeņi. Būtiskākais laiks atslodzei ir tieši 12 stundas pirms un 12 stundas pēc pilnmēness.

 

Pilnmēness laikā no organisma labi izvadās liekais šķidrums, var samazināties tūskas.

 

Pilnmēnesi nomaina dilstošs mēness. Šis ir intensīvs attīrīšanās laiks, kurā šķidrumu un ārstniecības augu tēju dzeršana veicinās organisma pakāpenisku attīrīšanos un sārņu izvadīšanu. Dilstoša mēness laikā organisms atbrīvojas no liekā, tāpēc tas ir ļoti labvēlīgs laiks arī svara samazināšanai. Apetīte un izsalkums šajā laikā nav izteikti, kas ir kā bonuss, ja mērķis ir nomest kādu lieku kilogramu. Ja liekā svara problēmas nav, dilstošs mēness ir periods, kad var atļauties kādu našķi (protams, ar mēru), ēst sevi pārlieku neierobežojot, jo šajā laikā organisms rezerves neuzkrāj. Šajā periodā gan ieteicams vakariņas ēst agrāk, ap 16-17.00, lai optimizētu attīrīšanās (“dilšanas”) procesus.

 

Reģenerācija organismā notiek straujāk, brūces labāk dzīst un nepaliek rētas.

 

 

Kopsavilkums

 

Izejot cauri visām Mēness fāzēm, skaidrs ir viens – dzīvē visās lietās ir jābūt mērenībai. It īpaši, kad runa ir par ēdienu, mērenība ir atslēga labai veselībai. Nepārēsties, ēst vieglu ēdienu, neēst vēlu vakaros, attiekties no saldumiem, trekniem un smagiem ēdieniem, kā arī patērēt daudz tīra ūdens un tējas  - šie priekšnoteikumi ir pamats, kas jāievēro savā ikdienā ikkatram, lai tikai pēc tam tālāk domātu par kādu specifisku diētas veidu. Mērenības likumā gan ir iekļauta arī mērenība atkāpēs no ikdienas veselīgā uztura, kad, pienākot dilstošai mēness fāzei, varam atļauties kādu našķi un palaist grožus vaļīgāk. Ievērojot Mēness fāzes, pazūd vajadzība atkāpes no ierastā saukt par “grēkiem” – tā kļūst par apzinātu izvēli laikā, kad tas vismazāk var kaitēt organismam.

 

 

Ir vēl daudz niansētāka pieeja mēness fāžu diētai, kura apskata mēness ieiešanu dažādās zīmēs, attiecīgi atbildot par dažādu uzturvielu pastiprinātu uzņemšanu vai ierobežošanu. Taču uz sevis esmu pārliecinājusies, ka ievērojot diētu arī pašos vienkāršākajos pamatos var gūt labus rezultātus.

 

 

Kam īpaši pievērst uzmanību tievējot?

 

Ja mērķis ir atbrīvoties no liekā svara (bez tā, ka jāatsakās no kūkām un fastfood), atslodzes dienas ir ļoti svarīga sastāvdaļa, ievērojot lunāro diētu. Atslodzes diena, kad vēlams patērēt daudz tīra ūdens vai zāļu tēju, un ēst ieteicams maksimāli maz vai kaut ko ļoti vieglu (augļu mono diēta, dārzeņi, u.c.), ir tad, kad mēness ieiet jaunā fāzē. Kad mēness ieiet jaunmēness fāzē vai pilnmēnesī, tās būs 24 stundas (12 stundas pirms un 12 stundas pēc attiecīgās nomaiņas), taču, kad tas ieiet augošā vai dilstošā fāzē, tās būs 12 stundas (6 stundas pirms un 6 stundas pēc).

 

Uzreiz saku, ka vislabāk un visprecīzāk būs, ja iegādāsies sev nelielu mēness kalendāru – blociņu, kurā precīzi iezīmētas mēness fāzes un to nomaiņas. Šādā piezīmju blociņā arī varēsi veikt savus novērojumus vai atgādinājumus par jaunajiem ēšanas paradumiem.

 

Arī šeit vari apskatīt atslodzes sākumu un beigu laikus 2017. gadam.

 

[Raksta tapšanā izmantota informācija no www.Tava-pasaule.lv, kā arī grāmatas “Lielā Mēness enciklopēdija” un www.espati.lv avota: http://socializesanas.espati.lv/index/view/raksts/TIEVESANA-pec-Meness-fazem-jeb-MENESS-fazu-DIETA/id/3363/ ]

 

 

Topi Vesels

Ar atbildību pret sevi, dabu un veselību!

 

 

Autors: Ance Anna Šternberga

Pārmaiņas dzīvesveidā prasa milzu pūles, enerģiju un piespiešanos, taču vairāk par visu es zinu, ka tas ir tā vērts.



Komentāru nav

Pievienot komentāru


Lūdzu autorizējieties, lai varētu pievienot komentāru:

DR FB