Samazini iekaisuma procesus ķermenī dabīgā ceļā!


Vai zināji, ka iekaisumu process nav tikai pietūcis nobrāzts celis, saaukstēšanās, sāpošs kakls vai sastrutojušas smaganas? Daudzi no mums nemaz nezina, ka patiesībā iekaisumu procesi ir daudzu saslimšanu (praktiski visu) pamatā.

Samazini iekaisuma procesus ķermenī dabīgā ceļā!
Foto: http://breakingmuscle.com/nutrition/an-athletes-guide-to-inflammation-what-to-eat-and-what-to-avoid

 

Akūts iekaisums ir daudz agresīvāks, pamanāmāks un bieži vien arī sāpīgāks. Tā ir saaukstēšanās ar bargu klepu, kaulu lūzumi, kas līdzi nes sāpīgus un uztūkušus audus apkārt ievainojuma skartajai vietai, zobu sāpes un citas nepanesamas sāpīgas kaites. Akūts iekaisums ir ļoti nepieciešams, lai ķermenis spētu sniegt atbildes reakciju infekcijām un traumām; šādā veidā imūnsistēmas šūnas tiek nogādātas attiecīgajā zonā, kur sāk aktīvu darbību, lai ķermenis pēc iespējas ātrāk atkal nonāktu uz trases.

 

Problēma sākas tur, kur iekaisuma procesi nerimstas, bet paliek ilgstoši. Hronisks iekaisums vairs tik ļoti nesāp, tomēr iespējams ir pat daudz bīstamāks, jo tas ir patstāvīgs un tādējādi ilgtermiņā arī deģenerējošs. Hronisku iekaisumu gadījumos var attīstīties tādas deģeneratīvas slimības kā vēzis, sirds un asinsvadu slimības, Alcheimera slimība, diabēts, alerģijas, artrīts, kairināto zarnu sindroms, depresija un citas.

 

Šobrīd pasaulē tiek runāts, ka hronisks iekaisums ir galvenais slimību cēlonis un vienīgais, kas mums ir nepieciešams, ir tikt vaļā no šī patstāvīgā iekaisuma procesa ķermenī.

 

 

Lai to izdarītu, sākumā ir nepieciešams zināt, kas to var izraisīt..

  • Aptaukošanās un palielināts svars;
  • Pārmērīgs cukura un saldumu patēriņš;
  • Rafinētu subproduktu, fast-food, miltu izstrādājumu un citu junk produktu lietošana uzturā;
  • Hronisks stress, trauksme un emocionāla nestabilitāte;
  • Pilsētas smogs, pārtikas konservanti, ķīmija un pesticīdi;
  • u.c.

 

 

Iekaisumu mazinošo produktu top 5!

 

Šos produktus ieteicams iekļaut uzturā regulāri, ik dienas.

 

  • Kurkumas sakne un pulveris;
  • Mellenes, upenes, brūklenes, dzērvenes un citas ogas;
  • Zaļumi, zaļumi un vēlreiz zaļumi!
  • Omega-3 taukskābes;
  • Ķiploks;

 

Kurkumas sakne- kurkumā esošā aktīvā viela kurkumīns ir ļoti spēcīgs pretiekaisuma aģents, ko izmanto pat smagos reimatoīdā

   artrīta gadījumos, lai mazinātu sāpes, uztūkumu un deģeneratīvos procesus locītavās. Vairāk par kurkumas ietekmi uz organismu lasi šajā rakstā.

 

Ogas- dabā visas ogas satur antioksidantus, flavonoīdus un citas fitouzturvielas, kas palīdz 

augiem aizsargāt šos delikātos augļus no vides ietekmes. Tieši šādā pašā veidā šīs aktīvās vielas spēj pasargāt mūsu organismu no deģeneratīviem un postošiem procesiem, ieskaitot arī hroniska iekaisuma veidošanos ķermenī. Vislabāk ir izvēlēties savvaļā augušās ogas, kā arī
 tās ar vismazāko cukura saturu- mellenes, brūklenes, dzērvenes, upenes, jāņogas, smiltsērkšķi u.c.

 

Zaļumi, zaļumi un vēlreiz zaļumi ir jālieto visiem, katru dienu un bez žēlastības! Zaļajos augos atrodas ne tikai Omega-3 taukskābes, kas nepieciešamas normālai šūnu attīstībai un iekaisumu reakciju mazināšanai, bet arī daudz un dažādu antioksidantu un minerālvielu, kas atbalsta organisma aizsargspējas un atjauno ķermeņa spēju uzveikt slimības un nevēlamos iekaisuma procesu.

 

Omega-3 taukskābes- lasis, sardīnes, anšovi, siļķes un citas eļļainās zivis satur ievērojamu daudzumu Omega-3 taukskābju, kuru viena no galvenajām lomām organismā ir iekaisumu procesu mazināšana. Veģetārā izpildījumā Omega-3 taukskābes ir sastopamas linsēklās un linsēklu eļļā, kaņepēs un to eļļā, čia sēklās, zaļajos lapu dārzeņos un zaļumos un valriekstos, taču, lai no šiem produktiem ķermenis iegūtu vajadzīgo labumu, tam ir jāpārveido augu Omega-3 taukskābes tā, lai tās spētu funkcionēt vajadzīgajā virzienā.

 

Ķiploks- Ķiploks jau izsenis ir zināms kā antibakteriāls, imūnsistēmas spēcinošs līdzeklis, kas tradicionāli tiek lietots tieši

  saaukstēšanās gadījumos, vīrusu infekciju profilaksei un vienkārši- garšas uzlabošanai. Ķiploka iedarbība uz veselību ir pateicoties tieši tā spēcīgajai smaržai un garšai, kas neatstāj ēdāju diezgan labu laika sprīdi pēc ķiploka lietošanas uzturā. Lai no ķiploka uzņemtu tā organisma aizsargājošās īpašības to nepieciešams iepriekš sasmalcināt, izspiest caur ķiplokspiedi vai sakošļāt!

 

[Avoti attēliem: http://m.la.lv/indijas-safrans-iederigs-ari-musu-maltite-2/

http://www.delfi.lv/vina/veseliba/vesela-un-laimiga/labakais-hormonu-lidzsvarotajs-kiploks.d?id=43690217

http://cornerstonewellnessmd.com/omega-3-oil-what-is-it-why-do-i-need-it-where-do-i-get-it/

http://www.entrepreneur.com/article/224106

http://thescienceofeating.com/vegetables/best-leafy-green-vegetables/]

 

Autors: Ance Anna Šternberga

Pārmaiņas dzīvesveidā prasa milzu pūles, enerģiju un piespiešanos, taču vairāk par visu es zinu, ka tas ir tā vērts.

8 komentāri:

  • Sveiki! Tikko izlasīju grāmatu "Ķīnas pētījums" (T. Kolins Kempbels, Ph. D., un Tomass M. Kempbels), kur pamatīgi argumentēts, ka minētās slimības, tāpat kā vēzi un sirds slimības, izraisa pārmērīgas dzīvnieku valsts olbaltumvielas, ko uzņemam ar uzturu. Tātad piena produkti, gaļa, olas - tas viss ilgtermiņā rada milzum daudz slimību. Parasti šādām pietiekami radikālām teorijām pieeju skeptiski, taču šī grāmata patiešām ir ļoti pārliecinoša. Tas ir vairāk kā 20 gadu ilga pētījuma rezultāts, kas tika veikts visaugstākajā akadēmiskajā līmenī, gan ASV, gan citās valstīs - tostarp, ļoti plaši Ķīnā.
    Ance, vai esi šo grāmatu lasījusi un ko par to domā?

  • Sveika!
    Grāmatu zinu, iesaku arī izlasīt pārējiem, taču jāņem vērā fakts, ka pētījumi ir kvantitatīvi- ne kvalitatīvi, tas nozīmē, ka "lielajā vairumā tā tas notiek", taču uz šīs pasaules ir miljoniem izņēmumu :)
    Pētījumi nav veikti uz produktu kvalitāti, gan vien faktu, ka tie ir dzīvnieku izcelsmes produkti. Es pilnībā piekrītu, ka dzīvnieku produkti vari izraisīt visas šīs saslimšanas, ja netiek ievērota produktu kvalitāte, dzīvnieku barošanas kvalitāte un citi faktori. Arī kvalitatīva gaļa bez augu valsts produktiem papildinājumā nodarīs pāri veselībai.
    Tāpēc mana atbilde ir līdzsvarā. Pārsvarā augu valsts uzturs un tā daudzveidība, iekļaujot kvalitatīvus dzīvnieku produktus= veselības formula! :)

  • Te links par ietekmi uz organismu, ko izraisa zobu kanalu rezekcija (kanalu aizpildisana) http://www.healthy-holistic-living.com/97-terminal-cancer-patients-previously-procedure.html

  • Šajā ziņā salvija un kurkuma man ir topa augšgalā. Silts kurkumas dzēriens ar citronu un medu... Kad ārsts man jautā, ko es lietoju, ja man kas sāp, tad atbildu - kurkumas vai salvijas tēju, pārskatu savu ēdienkarti, jo tajā ik pa laikam pavisam nemanāmi iezogas produkti pāridarītāji. Sejas izteiksme mainās neaprakstāmi un vizīte beidzas :D Vispār visi augstākminētie produkti mūsu ģimenē ir lielā cieņā.

  • Tas ir lieliski, ka lietojiet šos palīglīdzekļus savā ģimenē :)

  • Dāmas, man ir jautājums par kurkumu - svaigu, kā sakni - vai mēs to varam kaut kur Rīgā nopirkt???
    Šovasar biju Norvēģijā, kur kurkumu ēdu svaigu un pat iemēģinājām manas tantes recepti pret vīrusiem - medus, citrons, kurkumas sakne, ingvers - nosaucām to par "drakonu zapti", lai bērniem dabūtu iekšā. Garša bija izcila un efekts tūlītējs, vairs nekādu iesnu, nekādas alerģijas. Iesaku izmēģināt!!!

  • Super, paldies, ka dalies!
    Šad un tad kurkumas sakni var nopirkt veikalā "Zaļā govs", šķiet, ka arī "Unce eko" varētu būt!

  • Ko darīt cilvēkam, ja viņš visu mūžu ir pareizi ēdis un dzīvesveids bijis atbilstošs šim tekstam? Tagad viņam 80+ un bez kustībām.............Ko nu?
    Jāēd viss kas garšo, ar zaļumiem vien neiztikt! Vienīgais kam piekrītu-iegadaties no zemnieka , bez starpniekiem, pārtiku, ēst tikai savas, dārza ogas, vai meža ogas.Lieltirgotaji pārdod indi , pircējs ar savu naudu samaksa bargi-naudu un vel ar veselību...


Pievienot komentāru


Lūdzu autorizējieties, lai varētu pievienot komentāru:

DR FB