Pacelsim to dzelzi asinīs!


Nespēks, enerģijas zudums, matu izkrišana, sirdsklauves, ģīboņi, bālums... ak! Tas viss varbūt par iemeslu nepietiekamam hemoglobīna līmenim asinīs, ko var labot ievērojot vienkāršus uztura principus! 

Pacelsim to dzelzi asinīs!
Foto: Ance Šternberga

Iesākumā gribu vērst uzmanību produktiem, kurus vajadzētu ierobežot uzturā, lai dzezs līmeni asinīs paceltu, tāpat arī tos, kurus vajadzētu ēst pastiprināti, lai uzlabotu dzelzs uzsūkšanos organismā!

 

Izvairies no:

  • Kafijas, melnās tējas, šokolādes kofeīna saturošiem produktiem;
  • Kalcija saturošiem produktiem (vienā ēdienreizē)
  • Piens (un piena produktu lietošana būtu iespējami jāsamazina, bet par to vairāk uzzini nodarbībā "Brīvs no piena produktiem"!)

Pastiprināti jālieto:

  • Produkti ar augstu C vitamīnu saturu (citrusaugļi (apelsīni ir tikai mārketingam izdevīgs C vitamīna avots!), upenes, āboli, plūmes, ķirbji, kāposti, paprika, brokoļi, zaļumi, ogas u.c.)

Pāris lietas, ko der atcerēties:

 

1) Ja vienā ēdienreizē dzelzs saturs ir mazāks(kā tas ir augu valsts produktiem), bet tos uzņem vairākas reizes dienā, dzelzs absorbcija ir efektīvāka, nekā tad, ja apēdam steiku ar lielu dzelzs daudzumu vienā ēdienreizē.

2) Vienā ēdienreizē jāēd kopā C vitamīna saturoši produkti, lai palielinātu augu valsts produktos esošā dzelzs uzsūkšanos(piemēram, hummus ar citrona sulu, pupiņas ar brokoļiem)

3) Gatavo dzelzs traukos, dzer no dzelzs krūzēm! Labākais veids, kā uzņemt dzelzi- no mammas zināšanu pūra.

4) Spināti satur daudz oksalātu, kas bloķē dzelzs absorbciju. Spinātos dzelzs saturs daudz neatšķiras no pārējiem zaļajiem lapu dārzeņiem, un fakts, ka spinātos ir daudz dzelzs, īstenībā ir mīts, kas radies 20.gadsimta sākumā!

 

Dzelzs saturoši produkti:

  • žāvētās plūmes- izmērcē un ēd nost(ja puncis nepūšas un sajūta laba)!
  • žāvēti āboli un Antonovka!
  • bietes, vēlams svaigas- spied sulas, blenderē- labāk kopā ar kādu ābolu, vai citrusu!
  • ķirbju sēklas!!! Saulespuķu sēklas, sezama sēklas, pistāciju rieksti;
  • pupiņas, lēcas, šķeltie zirņi, prosa, brūnie rīsi, kvinoja, auzu pārslas;
  • tumši zaļie, lapainie(dark green leafy vegetables) dārzeņi: mangolds, skābenes, u.c.

 

Autors: Ance Anna Šternberga

Pārmaiņas dzīvesveidā prasa milzu pūles, enerģiju un piespiešanos, taču vairāk par visu es zinu, ka tas ir tā vērts.

2 komentāri:

  • Sveiki!
    Man neizdevās nokļūt līdz:
    Recepti „Dzelzs kokteilim” ar plūmēm meklē šeit.
    Diemžēl neko tādu Jūsu mājas lapā neatrodu:(

  • Sveika!
    Šīs receptītes mums vairs nav mājaslapā, jāēd tik bietes daudz! :)


Pievienot komentāru


Lūdzu autorizējieties, lai varētu pievienot komentāru:

DR FB