Kas ir Neirobika?


Pirms vairākiem gadiem, uzsāku no rītiem taustīties uz tualeti aizvērtām acīm, arī ūdeni uzliku vārīties, tās neatverot, tīrīju zobus ar kreiso, nevis sev ierasto, labo roku, iemācījos arī rakstīt ar kreiso roku, jāpiebilst, ka arī rakstīšana ar pēdu sāka likties interesanta, tāpēc izmēģināju arī to! Jautāsiet, kāpēc gan..?

Kas ir Neirobika?
Foto: www.brainathlete.com

Šos vingrojumus es veicu ik dienas un jutu, kā mainās mana uztvere, koncentrēšanās spēja, jūtīgums, intuīcija un visas pārējās maņas mainās. Viss tas, kas gadu gaitā bija iemidzis, atkal sāk mosties un attīstīties. Jāsaka, ka tieši spēja koncentrēties, kā arī izkāpt no savas „komforta zonas” bija lielākais bonuss, ko izjutu šo vingrinājumu ietekmē.

 

Ar laiku tas viss palika otršķirīgi, kā jau viss, ar ko ātri aizdegamies- motivācija veselīgam dzīvesveidam, rīta krosiņš, pozitīvā domāšana un pārējās jaunās apņemšanās. Tomēr apmēram pēc 3 gadiem, pār mani atkal nāca šī pati informācija-tas pats raksts-, un es nolēmu mēģināt vēlreiz, bet pirms ķerties klāt, vēlējos padalīties arī ar Tevi!

 

Kas ir Neirobika?

Neirobika vienkāršiem vārdiem ir smadzeņu treniņš, kurš palīdz smadzenēm pašām izstrādāt uzturvielas, lai veicinātu to šūnu augšanu un stiprinātu tās. Tā ir pirmā un vienīgā sistēma, zinātniski balstīta uz smadzeņu spēju ražot dabīgos augšanas faktorus- neirotrofīnus-, kas palīdz cīņā pret „garīgo” jeb prāta novecošanu.

 

Neirobikā tiek izmantotas visas 5 maņas un emocionālā uztvere prātam neierastā veidā, šādi mudinot „sapurināt” smadzeņu ikdienas rutīnu. Šī sistēma neprasa izolēt sevi vienatnē pie papīra lapas un pildspalvas vai risināt matemātiskās puzles. Pati ikdiena var kļūt par Neirobisko Smadzeņu Vingrošanu.

 

To var darīt jebkur, jebkad un jebkādā veidā- komunicējot, braucot sabiedriskajā transportā, mostoties no rīta, dušā, veikalā, ēdot!

 

Kas notiek smadzenēs, kad vingrojam?

Darot neierastas lietas, neierastā manierē, aktivizējas jauni, vēl neizmantoti nervu ceļi smadzenēs. Šādā veidā tiek veicināta nervu šūnu savienojumu stiprināšana, kas palīdz nervu impulsu efektīvākai, stabilākai vadīšanai un nodrošina to ilgtspējīgu funkcionēšanu. Tā rezultātā prāts kļūst ass, gatavs jauniem mentāliem izaicinājumiem, vai tā būtu telefona numura iegaumēšana, atcerēšanās, kur nolikts kāds priekšmets, vai kreativitāte darbā.

 

Kādi vingrojumi ir efektīvi?

Ne viss, kas mūsu smadzenēm būs jauns un izjauks ierasto rutīnu, atstās iespaidu uz šiem nervu ceļiem, attīstot arvien jaunus un nostiprinot jau esošos. Piemēram, ja vienmēr esat rakstījis savus dokumentus ar pildspalvu, bet vienā dienā izdomāsiet sākt rakstīt tikai ar zīmuli, kaut arī taustes maņā šīs izmaiņas parādīsies, izmaiņa pašā ieradumā nebūs pietiekoši liela, lai ietekmētu smadzeņu sensorās asociācijas, tādējādi neiesaistot smadzeņu vingrināšanas shēmu.

 

Pretēji iepriekš minētajam, ja vienu dienu nolemsiet sākt rakstīt ar otru roku, tiks iesaistīta otra smadzeņu puslode, kas, iespējams, netiek iesaistīta ikdienas darbībās tik bieži. Šis uzdevums kļūst smadzenēm par interesantu, nodarbinošu, izaicinošu, iespējams, pat apgrūtinošu procesu, kura rezultātā tiek sekmīgi iedarbināta jauno nervu ceļu attīstīšana.

 

Daži piemēri veiksmīgam Smadzeņu Treniņam:

 

Lai treniņš būtu neirobisks, vajadzētu ievērot vienu vairākus paņēmienos no sekojošajiem:

 

Iesaistīt vienu vai vairākas maņas savās ikdienas darbībās.

 

        • Apģērbties, vai iet dušā aizvērtām acīm;
        • Ieturēt maltīti ar ģimeni pilnīgā klusumā, izmantojot tikai vizuālo komunikāciju.

Vai arī sasaitīt dažādas maņas neierastā veidā:

        • Klausīties interesantā, nedzirdētā, pat dīvainā melodijā, kamēr smaržot nepierastu aromātu.

Iesaisti savu uzmanību. Lai izceltu ikdienišķās lietas no pelēkā rutīnas fona, kaut kam ir jāpiesaista sava uzmanība, kaut kam ir jābūt nepierastam, jautram un pārsteidzošam.

 

        • Dodies telšu izbraucienā nedēļas nogalē;
        • Paņem uz darbu līdzi savu sievu vai tēti;
        • Pusdienu pārtraukumā aizej līdzi kolēģim uz tev neierastu kafejnīcu.

 

Pārtrauc kādu savu rutīnas aktivitāti neparedzētā, neierastā veidā.

 

        • Izvēlies pilnīgi citu ceļu, dodoties uz darbu;
        • Iepērcies vietējā tirgū ierastā veikala vietā;
        • Pilnībā pārkārto savu darba galdu vai datora desktopu.

 

VAiRĀK PAR NEIROBIKU LASI http://keepyourbrainalive.com/explain.html VAI GRĀMATĀ "KEEP YOUR BRAIN ALIVE".

 

Autors: Ance Anna Šternberga

Pārmaiņas dzīvesveidā prasa milzu pūles, enerģiju un piespiešanos, taču vairāk par visu es zinu, ka tas ir tā vērts.



Komentāru nav

Pievienot komentāru


Lūdzu autorizējieties, lai varētu pievienot komentāru:

DR FB