Kā nepārēsties svētkos?


Manuprāt, ikvienam būtisks temats ir pārēšanās pie svētku galda. Daudz tiek skandināts, ka pirms doties ciemos vajag paēst mājās, tad vēl uzvilkt visšaurāko kleitu, lai atgādinātu par lieko ziemas rezervi, kuru varbūt nebūtu vēlams papildināt ar sierakūkas papildporciju.. bet tie taču ir svētki, Tu teiksi. Tad nu šeit daži padomi, lai pie svētku galda samazinātu pārēšanās efektu! 

Kā nepārēsties svētkos?
Foto: Ance Šternberga

Es neesmu par to, ka svētki ir ēšanas, pārmērību, un gastronomisko baudu laiks, jauki būtu braukt ciemos ar domu- mīlēt savus draugus, savus radus, nevis aizbraukt paēst.. tomēr tā šajā pasaulē ir iekārtots un ēšanas kults mūsdienās ir ļoti izteikts.  Labākais, ko mēs varam darīt šajā sakarā, ir dzīvot saskaņā ar šo pieņēmumu, un iemācīties dažus trikus, kas atvieglos svētkos noslogotās gremošanas sistēmas darbību.

 

7 Ieteikumi, lai samazinātu pārēšanās draudus svētkos! :)

  1. Dzer ūdeni ēdienreizes laikā, bet noteikti to nedari pēc tās! Ēšanas laikā (vai pirms tās) būtu ieteicams maziem malkiem dzert karstu ūdeni, citronūdeni vai ingvera tēju. Tas aktivizēs gremošanas sulas un organismam pārstrādāt ēdienu būs krietni vieglāk. Ja paredzēts dzert alkholou, piemēram, vīnu, arī to ieteicams dzert maziem malciņiem ēšanas laikā. Pēc ēšanas ieteicams vismaz stundu šķidrumu neuzņemt- tas atšķaidīs kuņģa skābi, apgrūtinot gremošanas procesu, un visi labumi uzkavēsies kuņģī neparedzēti ilgi, radot smaguma sajūtu!
  2. Pirms ēšanas apskati ēdienu ar acīm, papēti to, pasmaržo! Visas šīs maņas ļaus Tavai gremošanas sistēmai efektīgāk sagatavoties maltītei. Gremošanas process sākas ar domu par ēdienu, ar visām maņām, kuras mēs varam pieslēgt vēl pirms kumosu ieliekam mutē.
  3. Pēc katra kumosa noliec dakšiņu, karoti, maizi, pirkstus- visus palīglīdzekļus, ar ko Tu šajā maltītē našķojies. Tas ļaus iegūt laiku, lai sakošļātu katru kumosu, jo paturot instrumentus rokās, mēs mehāniski izmantosim iespēju ielikt mutē nākošo un nākošo, un.. gabaliņu, paātrinot ēšanas procesu un samazinot košļāšanas kvalitāti! :)
  4. Košļāt! Ir tāds teiciens: „Dzer savu ēdienu, un ēd savu dzērienu”, ko tas nozīmē? Katrs kumoss, kas nonāk Tavā mutē ir paredzēts sasniegt kuņģi šķidrā formā! Tāpēc ēdiens ir jāsakošļā līdz tas ir šķidrs, un dzēriens jāēd, it kā tas būtu ciets.  Ja atceramies, ka vienīgā vieta, kur mums ķermenī ir zobi, ir mute, to der arī izmantot šiem cēlajiem mērķiem- košļāšanai un ēdiena sadalīšanai līdz pilnīgi šķidrai formai. Izmēģini šajos Ziemassvētkos, košļāšana patiesi ir maģija! Un kur gan svētkos Tev ir jāsteidzas? Izbaudi procesu.. 
  5. Gādā par jautru patīkamu noskaņojumu pie galda, lai visi ir mierīgi, laipni, priecīgi un laimīgi! Tieši patīkamā atmosfēra, miers un jautrība nomierina nervu sistēmu, kas, savukārt, uzlabo gremošanas darbību. Priecāšanās un laimes sajūta stimulē baudas centrus smadzenēs tāpat kā ēdiens, un jo vairāk priecāsies, jo mazāka iespēja, ka svētkos pārēdīsies.
  6. Parūpējies par aktivitātēm starp ēšanas brīžos, vismaz tik daudz, lai atietu no galda un lieki nekārdinātu sevi „knakstīties”.
  7. Pats svarīgākais, atceries, šie ir svētki, un neliedz sev neko, neliedz vecmāmiņai prieku par noēstiem pīrādziņiem, tētim par izdzerto vīna glāzi, mammai par saldo ķirbja pīrāgu. Vienkārši pateicies par kopā būšanas laiku ar mīļajiem, un izbaudi visu, ko šie svētki var atnest!

 

Ja arī ikdienā esi norūpējies par savu gremošanas sistēmas veselību, ieskaties šajos padomos, kas var Tev palīdzēt uzlabot gremošanu!

 

 

Topi Vesels

Ar atbildību pret sevi, dabu un veselību!

Autors: Ance Anna Šternberga

Pārmaiņas dzīvesveidā prasa milzu pūles, enerģiju un piespiešanos, taču vairāk par visu es zinu, ka tas ir tā vērts.



Komentāru nav

Pievienot komentāru


Lūdzu autorizējieties, lai varētu pievienot komentāru:

DR FB