RŪDĪŠANĀS UN PAŠIZZIŅAS SPORTA NOMETNE

26.jūlijs - 29.jūlijs

"Zvaigžņu kalnos"

 (35 km no Rīgas)

 

“Topi Vesels” komandai ir milzīgs prieks par lielo interesi un pieprasījumu pēc vasaras nometnēm, tāpēc arī 2018.gada vasara nebūs izņēmums – šajā vasarā plānotas divas nometnes! Mums ļoti patīk satikties un iepazīties ar jauniem cilvēkiem, dalīties zināšanās, praktiskajās iemaņās un vienkārši sniegt iespēju pabūt dabā, dziedinošā un nomierinošā atmosfērā.

 

Šajās nometnēs mēs esam ieguvuši patiešām fantastiskus draugus un domubiedrus, tāpēc uzskatām par savu pienākumu šādas nometnes turpināt rīkot, lai savestu kopā līdzīgi domājošos, iemantotu draugus, mācītos un dalītos. Nometnes norisinās mūsu mājās, tāpēc mēs aicinām izturēties ar cieņu, mīlestību un sapratni pret šo vidi un telpu. Mēs ļoti rūpējamies, lai mūsu mājās visi justos labi, ērti un gaidīti, tāpēc arī piedomājam pie tā, lai mājās valdošā enerģētika būtu harmoniska un mīļa.


Šīs nometnes galvenie stūrakmeņi ir fiziskā un garīgā sevis iepazīšana un attīstīšana. Caur rīta rosmēm un savu spēku robežu pārvarēšanām dažādos treniņos - attīstīsim sevi fiziski, taču ķermeniskais ir tikai monētas viena puse. Šajā nometnē mācīsimies par meditāciju- kā palielināt ne tikai savu fizisko, bet arī radošo, emocionālo un sirds potenciālu, izmantojot meditēšanas praksi. Īpašs uzsvars šajā nometnē būs uz Wim Hofa elpošanas metožu apguvi, rūdīšanās filozofiju un pārliecības gūšanu, ka kontrolējot savu prātu, mēs spējam kontrolēt savu ķermeni.


Rūdīšanās skola – Wim Hof metode


Viena pilnvērtīga mācību diena pie dabas, kas apvienos visus trīs Vima Hofa metodes elementus un Tevi patiesi pozitīvi uzlādēs. Tu saņemsi visu nepieciešamo, lai būtu gatavs uzsākt rūdīšanās treniņus aukstā dušā vai āliņģī. 100% pārliecību par to sniegs iespēja izmēģināt ledus vannu uzreiz pēc teorētisko zināšanu apguves un praktisko elpošanas un citu vingrinājumu izpildes.

 

Par manu pieredzi lasi šajā rakstā – es biju sajūsmā!

 

 

Dienas norise:

  • 30 % teorētiskais pamatojums
  • 50 % praktiskā nodarbība: mācību elementu apgūšana (elpošana, kustības, meditācija)
  • 20 % sarunas, jautājumi un atbildes

Šajā nodarbībā Tu gūsi pilnvērtīgu ieskatu Vima Hofa (Wim Hof) metodē. Tajā būs apvienoti visi trīs metodes galvenie pamatprincipi: elpošana, meditācija un prāta treniņš, kā arī pakāpeniska ķermeņa rūdīšana. To apgūstot un praktizējot, Tu varēsi labāk kontrolēt savu ķermeni, nervu sistēmu, kā arī ietekmēt un aktivizēt imūnsistēmu, novērst iekaisuma procesus un slimošanu, uzlabot asinsriti. Šajā praktiskajā nodarbībā Tu redzēsi, ka Tavs ķermenis spēj daudz vairāk nekā Tavs prāts iedomājas.

 

Šajās mācībās Tu apgūsi paņēmienus, ko varēsi praktizēt jau rītdien, kā arī zināšanas, kas Tev ļaus patstāvīgi un droši uzsākt rūdīšanos, ejot aukstā dušā, peldoties āliņģī vai dodoties pastaigā. Ir pierādīts, ka Vima Hofa metode ir balstīta uz cilvēka fizioloģiju, zinātniskiem pētījumiem un atklājumiem.

 

Tā var pozitīvi ietekmēt šādas jomas un elementus:

  • līdzsvarot ķermeni un apziņu;
  • veicināt asinsriti;
  • uzlabot miega kvalitāti;
  • veidot spēju aizmirst par diskomfortu aukstumā — ieiet aukstā dušā un ledainā ūdenī;
  • uzlabot koncentrēšanās spējas un paaugstināt mērķtiecību;
  • uzlabot noturību pret stresu un pārliecību par saviem spēkiem.

 

Māris Žunda ir Baltijā vienīgais sertificētais Vima Hofa metodes treneris. Māris ir apguvis šo metodi no paša Vima Hofa. Kopš tās apgūšanas 2013. gadā Māris regulāri noslīpē un izkopj mācību metodoloģiju, uzstādot personīgos rekordus.

 

Vairāk par rūdīšanās skolu - https://www.uzdrosinies.lv/

 

 

Spēka un izturības treniņi

Modīsimies ar enerģisku rīta rosmi un iesim gulēt ar sajūtu, ka šodien esam kļuvuši spēcīgāki kā vakar! Šajā nometnē trenēsimies kopā ar Jāni Ziediņu (par Jāni vairāk lasi šajā rakstā) un Igoru Mesmeru.  Dienā tiek plānoti 1-3 treniņi. Ja vēlies pārbaudīt savas spējas, fizisko izturību, uzlabot to vai vienkārši aizvadīt 3 dienas aktīvā garā, elpojot svaigu gaisu un izbaudot treniņus dabā – tad šī ir īstā nometne Tev!

 


Rīta rosmes laikā atmodīsimies ar skrējienu dabā (un, kas zina, varbūt atveldzējošu peldi?) un dažādiem vingrinājumiem muskuļu iesildīšanai visai dienai. Vakarā savukārt pārbaudīsim savu izveicību, reakciju un spēku vienlaikus – tas nozīmē, ka šajās dienās slinkot nesanāks! :)

 

 

Meditācijas – izziņa un prakse

Veselīgam balansam nometnē viesosies vēl kāds īpašs cilvēks – Valdis Svirskis. Valdis ir filosofijas zinātņu un reliģisko ideju vēstures pasniedzējs vairākās mācību iestādēs. Kopš 1994.gada apgūst un praktizē Šri Činmoja meditācijas jogu, brīvajā laikā interesējas par garīgu mūziku, dzeju, mākslu, mīl doties skriet. Interesi par iekšēju un ārēju pilnveidošanos ar padziļinātu meditāciju praksi viņa dzīvē sekmēja arī saskaršanās ar cigun un cīņu mākslām - ušu/kungfu ( siņji cjuaņ), aikido un taekvondo.


Šajā nometnē Valdis dalīsies zināšanās par to, kā meditācija var palīdzēt ikdienas dzīvē – stiprināt saikni ar iekšējo būtību, skaidrāk apzināties reālās vajadzības un sasniegt mērķus, strādāt produktīvāk, mazināt stresu, vairot tīrību/skaidrību, spēku un enerģiju, lai mēs varētu savu dzīvi nodzīvot pēc iespējas pilnīgāk, nosvērtāk un atvērtākām sirdīm. Tā kā šajā nometnē būsim fiziski aktīvi, Valdis dalīsies arī dažādos meditācijas vingrinājumos, kurus varam veikt ikdienā, lai attīstītu sevī līdzsvaru un apzinātību, kas mazina traumas un pārpratumus ikdienā un treniņu procesā, kā arī, lai vairotu savu kvalitatīvu, savaldīgu spēku.

 


“Meditācija nozīmē apzinātu sevis paplašināšanu. Tā nozīmē savas īstenās patības atpazīšanu vai atklāšanu. Tieši ar meditāciju mēs pārvaram ierobežotību, nepilnības un atkarību.” – Šri Činmojs

 

2017. gadā es sev izvirzīju mērķi noskriet pusmaratona distanci. Iepriekšējā vasarā biju noskrējusi savu rekordu – 15km šķiet kādas divas reizes. Bez īpašas trenēšanās, bet ar termoveļas iegādi, ziemā noskrēju savu pirmo pusmaratona distanci, tik vien kā pēc 6-7 skrējieniem savā ierastajā 10km distancē. Un es domāju, ka tas ir tieši pateicoties meditāciju atsākšanai. Meditācijas vairo spēku vai drīzāk samazina prāta kņadu, kas neļauj piekļūt iekšējam, neizsīkstošam spēkam, kas ir mūsos visos. Jebkurš- “es nevaru”, “man nesanāk”, “es nejaudāju”- nāk no prāta. Mūsu apziņā ir nebeidzams, neizsīkstošs potenciāls, un tas, kurš iemācās tam piekļūt- ir neuzveicams vienmēr.

 

Iņ Yoga

 

“Jo vairāk cilvēka dzīvē ir stresa, jo savilktāks un spazmātiskāks kļūst cilvēka ķermenis. Un otrādi – jo savilktāks kļūst un vairs dabiski atslābt nespēj cilvēka ķermenis, jo uzvilktāks vai kā citādi emocionāli neharmoniski jūtas cilvēks.”

 

YIN (Iņ) prakse ir pasīva fasciju (muskulāro saistaudu) stimulācija, kas ļoti labi papildina dažādas intensīvas, uz ķermeņa attīstīšanu un būvēšanu vērstas nodarbības, kā arī ir dziļi dziedinoša emocionālas pārslodzes, hronisku slimību un izdegšanas gadījumos. Pati ar Iņ jogu iepazinos pirms dažiem gadiem, izejot Iņ jogas bāzes kursu pie Tijas Kazākas. Kopš tā laika manu ikdienu regulāri papildina šī pasīvā fasciju joga. Tā ne vien padara kustīgāku un elastīgāku ķermeni, samazinot traumas un sastiepumus treniņu laikā, bet arī palīdz stiprināt un nomierināt nervu sistēmu, veicina organisma atjaunošanos, enerģijas vairošanos, harmonizē un līdzsvaro gan prātu, gan ķermeni.

 

 

Iņ jogas laikā pozas tiek noturētas vismaz 3 minūtes (visbiežāk 4-6 minūtes), kuru laikā tiek pasīvi stimulēts fasciju ķermenis, šādā veidā piekļūstot dziļākajiem saistaudiem- tos attīrot, stiprinot un atveseļojot. Šādā veidā iespējams piekļūt Ķīnas medicīnā pazīstamajiem meridiāniem un to sistēmām ķermenī. Tāpat kā adatu terapija stimulē šīs meridiānu sistēmas- atbrīvojot enerģiju un noņemot “enerģētiskos blokus” – arī iņ joga veicina enerģijas plūsmas atjaunošanos dažādās orgānu sistēmās, ar laiku veicinot un atjaunojot to darbību.

 

"Fascijas, kuras cilvēka fizioloģijas un funkcionēšanas kopsakarību pētījumos vēl nesen netika nopietni ņemtas vērā, nu ir kļuvušas gluži vai par svarīgāko apspriešanas objektu ārstu, fizioterapeitu, masieru, veselības vingrošanas un jogas pasniedzēju vidū. Jo izrādās arī fascijas, gluži kā atsevišķs, dzīvs organisms reaģē uz katru cilvēka emocionālo pārdzīvojumu un stresu, savelkoties un saspringstot." – Tija Kazāka, plašāks info šeit.

 

 

Tie, kas jau apmeklējuši mūsu nometnes, iņ jogu gaida ar nepacietību – tas ir kā pagrieziena punkts nometnē, restarts, atmošanās jaunā būtībā.. kaut kas maģisks notiek šīs prakses laikā.

 

 

Stāsts par dvēseles ceļu

jeb kā izmainīt savu dzīves kvalitāti līdz nepazīšanai

 

“Nedalīties -  tas būtu tas pats, kas melot.” – Ance Anna

 

Es vairs nevaru stāstīt, ka neēdot miltus un dzerot tīru ūdeni mūsu veselības problēmas atrisināsies uz visiem laikiem. Es vairs nevaru apstāties pie tā, ka ēdot veselīgu, tīru ēdienu un piekopjot aktīvu dzīvesveidu svars samazināsies, imunitāte uzlabosies, nervu sistēma kļūs mierīgāka.. tāpēc, ka ar lielu daļu cilvēku tas tā nenotiek. Un mēs nespējam izmisumā rast atbildi, kāpēc man neizdodas, ko es daru nepareizi? Kāpēc vienam sanāk, bet man nē.. neskaitāmie “atkritieni” atpakaļ pēc sākotnējām uzvarām, sākotnējiem uzlabojumiem vai zaudētā svara.

 

Kāpēc šī nav lekcija, bet stāsts? Jo es nevienu nevēlos vairs mācīt – kā pareizi ēst, kā pareizi elpot, kustēties un kā pareizi dzīvot. Es vēlos iedvesmot ar savu stāstu, ar savu pieredzi, pārmaiņām, kas radikāli mainījušas manu dzīves uztveri, manu veselības stāvokli, manu dzīves kvalitāti.

 

Jau kādu laiku es sevi vairs nevēlos identificēt ar vārdiem “uztura terapeits”, “naturopāts”, “veselības eksperts”. Es esmu sava ceļa gājējs un šoreiz es vēlos dalīties ar stāstiem, kas ne vien var likties brīnumaini un pat nereāli, bet kuri patiešām var iedvesmot un likt aizdomāties par iespēju dzīvot pilnīgi citu dzīvi. Protams, ne visi tam ir gatavi, taču nejaušību šajā pasaulē nav – ja Tu dzirdēsi, tātad Tev bija jādzird.

 

 

Parunāsim par ceļu pie sevis, par praksēm, par pieredzēm, par brīnumiem un par tehnikām, kuras veikt, lai palīdzētu rast atbildes, taču vispirms- par apzināšanos, ka ir jājautā. Dzīvē nav nejaušību, nav netaisnību, nav kļūdu. Un ja Tevi kaut kas neapmierina, pajautā sev – Kāpēc? To arī mācīsimies.

 

Ko dod meditācija? Ko dod aromaterapija, deju terapija, ko dod pateicības prakse un kā mainās dzīve, izveidojot kvalitatīvu nolūku visā, ko mēs darām?

 

Šis būs stāsts par brīnumiem, ejot dvēseles ceļu.

 

 

Mandalu krāsošana un pateicības prakse

 

 

Manuprāt, svarīgāk par nemitīgu mācīšanos, zināšanu papildināšanu un informācijas uzņemšanu, ir ļaušanās mirklim, piedzīvojot esību, tukšumu un klusumu, kas vairojas esot apzinātā pateicības stāvoklī. Nometnes izskaņā mēs praktizēsim pateicības praksi, atgriežoties sākumskolas laikā, kad krāsošana bija ikdiena. Kāpēc tas ir tik svarīgi? Jo tas palīdz mums atgriezties ar uzmanību sevī, ar uzmanību attiecīgajā brīdī. Tas nomierina, tas harmonizē. Izkrāsosim šīs nometnes laikā gūto pieredzi un kā jau visas mandalas – tas ir stāsts par nepieķeršanos. Pateiksimies par šo piedzīvojumu, par šo brīdi un palaidīsim to!

 

 

 

Nometnes cena: 200 EUR
Vairāk informācijas par nometnes norises vietu, ēdināšanu u.c. informāciju meklē šeit.
Pieteikšanās: info@topivesels.lv

 

 

 

Topi Vesels

Ar atbildību pret sevi, dabu un veselību!